SEM Nedir, Nasıl Yapılır?

Adwords'de düşük maliyetli gözüken alakasız kelimeler de reklam vermekten kaçının!

0
176

SEM Nedir?

SEM Nedir?” (Search Engine Marketing) ingilizce açılımından alan kısaltmasıdır. Türkçesi ile (Arama Motoru Pazarlaması) adı da verilmektedir. Yaygın olarak telaffuz edilen kısmı ise Google’ın ücretli servisi olan Adwords adıyla bilinmektedir. Google Adwords servisi ile belirli veya aylık olarak ücret karşılığı hedeflenen anahtar kelimelerde web sitenizin sponsorlu bölgelerde reklamlarınızın listelenmesine denir. Anahtar kelimelerin aranma ve potansiyel aranma veya müşterilerinize hitaben rekabet derecelerine göre tıklama başına belli kriterler ile ücretler belirlenmiştir. Adwords reklam çalışmaları ile SEO adına kıyaslama yapıldığında belirli oranlar da çok daha maliyetli ve beklentilerin altında daha az getiriye sahiptir. Ödeme sonucu ve dönüşümü belirli ücretlerin ödemesi yapıldığı taktirde istediğiniz anahtar kelimelerde belirlenen ücret karşılığı üst sıralarda yer alabilirsiniz. Adwords ve diğer bu tür ücretli reklam servis veya platformları üzerinde gerçekleşen tüm çalışmaların kendisine SEM adı verilmektedir.

SEM için çalışmalarını sürdüreceğiniz ve belirleyeceğiniz yatırım durumuna göre hedef kitlenize yönelik gelişmiş çalışmalar sürdürebilirsiniz. Ayrıca belirlediğiniz hedef potansiyel müşteri kitlenize kolayca nokta atışı yapabilirsiniz. Doğru strateji ile ve uygun fiyatlar ile belirlediğiniz anahtar kelimelerde reklamları hızlıca yayınlaya bilirsiniz. SEM ile önceden planlanmış reklam sonuçlarını anında görebilirsiniz. Ayrıca geri dönüş oranını beklemeden yeni müşteriler elde edebileceğiniz Google tarafından geliştirilmiş bir pazarlama stratejisidir. Kısa süre içersin de otorite bir web sitesi sahibi olmak ve direkt olarak pazara hakim şekilde kazancınızı katlamak aslında mümkün.

SEO Uzmanı olarak önerimden bir tanesi iyi bir danışman veya uzmanın var olan tüm bilgilerinden yerinde faydalanmak çok daha yararınıza olacaktır. Ayrıca SEO Uzmanı, Adwords çalışmaları tavsiyesinde bulunmaz ve gerçekleştirmez saçmalığından uzaklaşmalı. Google Adwords gibi servislerden fırsatınız ve imkanınız var ise maksimum şekilde fayda sağlanmalı. Belirlenmiş doğru strateji üzerine bir plan ile Adwords servisini SEO çalışmalarınız için çok iyi ve en mantıklı kaynağın kendisi olduğunu söyleyebilirim. Kurumsal veya Bireysel olmak üzere web sitenizin otorite durumunu şahlandırmak adına elinizde bulunan tüm imkanlardan faydalanmalı.

SEO çalışmaları uzun vadeli ve devamlılığı olacak şekilde geliştirilmiş güncel stratejiler gerektiren bir süreçtir. Bu süreç içerisindeki sonuç odaklı çalışmalara devam edilirken. Belkide 2 3 ay belirlenen hedef kelimelerin sıralamalarında önemli ve kayda değer bir sıralama veya yükseliş edinmeye bilirsiniz. SEO çalışmalarına ciddi oranda vakit ve maliyet ayırırken başarılı olmasını beklemek satışlarınızın artmaması veya hiç olmaması talep eden kişinin canını sıkabilir. Aynı zamanda yüksek oranlarda motivasyon ve güven kaybına da neden olabilir. Bu süreçte ve sebeple bekleme yapılmadan Adwords servisi ile sitenizin ilk sayfalara yükselme sürecinde reklamlar aracılığıyla satışlarınızı arttırabilirsiniz.

Ayrıca Google Adwords’un tek bir avantajı reklam potansiyeli değildir. Bu çalışmalar sürdürülürken potansiyel müşterilerinize en doğru ve güvenli hizmet sunulduğunda sektörünüzde market lideri olabilme fırsatınız çok yüksektir. Doğal bir yanı ise SEO çalışmalarınızda başarıya ulaşma sürecinizi çok daha hızlı hale getirecektir. Daha sonrasında organik sonuçlar üzerine markanızı göz önünde bulundurarak tereddüt etmeden müşterileriniz geri dönüş sağlaya bilecekler. Ayrıca Adwords ile müşteri veya ziyaretçilerin web sitenizde hangi sayfa veya ürünlerinizi hemen çıkma oranlarını göz önünde bulundurabiliriz. Bu gibi istatistikleri göz önünde bulundurarak web sitenizin kullanıcı deneyimini çok daha iyi konumlara getirebilirsiniz. Yanı sıra hangi kelimelerin dönüş oranını yüksek veya düşük gibi hesaplamalar yaparak web sitenizi çok daha iyi optimize etme fırsatı yakalayabilirsiniz.

SEM (Adwords) Nasıl Yapılır?

Düşük bütçeli Adwords çalışması nasıl yapılmalı konusuna yönelmek ziyaretçilerim adına çok daha faydalı olacağını düşünüyorum. Google Adwords çalışması veya planlaması yapılırken belirlenen bütçeyi kesinleştirmek çokta kolay olmadığı doğrudur. Tıklama fiyatları belirlenen kelimelere hatta gösterim durumuna göre anlık olarak farklılıklar göstere bilmekte. Düşük bütçe ile kelimelerin kendisinden maksimum fayda sağlaya bilecek profesyonel bir strateji oluşturulmalıdır. Bu yönteme ise Long Tail adı verilmektedir. Genel olarak Yeni siteler ve ilk SEO çalışmalarında yüksek oranlar ile tercih edilen bu teknolojiyi Adwords de kullanabiliriz. Sektörünüzde rekabeti ve ücreti çok yüksek olan kelimelerden uzak durabilirsiniz. Yanı sıra daha az aranan ve rekabet durumunun az olduğunu belirlediğimiz uzun kuyruklu anahtar kelimeleri seçmemiz çok daha faydalıdır. Ziyaretçiler tarafından bu sorgular yapıldığında bütçe konumunu yavaşlatarak daha çok gösterim sağlanmasına imkan verir.

Örneğin: Ayakkabı yada Nike Ayakkabı kelimelerinin çok daha yüksek rekabet durumu olduğundan Adwords üzerinde reklam verdiğimizi düşünürsek. Pekte verim alacağımız söylenemez sebebi ise rekabet durumunun çok yüksek olduğu yönündedir. Bu durumda ise çalışmalarınız adına olumlu bir dönüş yakalaya bilme ihtimali fazlasıyla düşük olacaktır. SEO teknik ve yöntemlerine hakim olan kişilerin detaylıca takip ettiği bu güncel teknoloji arama motorlarında üst sıralara çıkmak için Google Adwords’de Long Tail kelimelerini tercih ederler. Bu sayede Adwords beklentilerin de tıklama başına maliyet oranları da oldukça düşük olacak ve verim sağlayacaktır.

Long Tail bakış açısını ve verim düzeyini benimsemeniz yararınıza olacaktır. Ürün veya hizmetlerimizi arama motorlarının veya sektörünüzün gözüyle değil. Potansiyel müşterilerinizin ilgi ve alakası ile analiz edilmesi yöneltilen hataları göz önünde bulundurarak düzenlemeliyiz. Bu planlamaları gerçekleştirirken kelimeler üzerindeki arama hacimlerini ihmal etmemek gerekiyor. Hiç araması yapılmayan veya rekabeti olmayan kelime gruplarına reklam vermenin size hiç bir faydası olmayacaktır.

DEĞERLENDİRME
SEO
SEOCEO
KAYNAKSEOCEO
TEILEN
Önceki İçerikYerel SEO Nedir, Nasıl Yapılır?
Sonraki İçerikGrowth Hacking Nedir, Nasıl Yapılır?

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here