Kısaca SEO ve Kriterleri

0
85

Kısacası, SEO‘nun materyaldeki bir siteye nasıl uygulanabileceği sorusuna cevap vereceğim. Sitenin temel yapısına uyan SEO çözümlerini listeleyeceğim. SEO, anahtar kelime, sayfa özellikleri, site-alan ilişkisi, iç bağlantılar hakkında ne yapılacağını ayrıntılı olarak anlatacağım. Bunu, aşırı bozulma olmadan en iyi şekilde anlaşılacak bir şekilde açıklayacağım.

Anahtar kelime kullanımı için

Sayfa başlığında, site için önemli olan anahtar kelimeler kullanılmalıdır.
Anahtar kelime uyumlu içerik sayfadaki metinlerde kullanılmalıdır.
Hedeflenen anahtar kelimeler ve sayfa içeriği uyumlu, alakalı olmalıdır.
Başlıklı Bir parametre, işaretli anahtar kelimelerle kullanılmalıdır. Vikipedi
Alan adı içindeki anahtar kelime.
Sayfaların adreslerinde anahtar kelimeler olmalı.
H2, H3 parametreleri kullanılmalıdır.
Sayfa görüntüsü <alt> ve <title> etiketleri ile tanımlanmalıdır.
Metindeki anahtar kelimeler <strong> ve <bold> etiketleri ile işaretlenmelidir.
Her sayfada meta açıklama etiketi anahtar kelimeleri içeren bir açıklama içermelidir.
Anahtar kelimeler, her sayfada Meta keywords etiketinde kullanılmalıdır.
Sayfa özellikleri için SEO

Sayfa iç bağlantı yapısında,
Kalite ve içerik bakımından harici sitelere ve sayfalara bağlantılar
Sayfaların yaşı
Bağlantılar kırılmadı
Dizilebilir içerik oranı
Belge içeriğinin kalitesi (sitedeki aynı sayfalarda olmamalı, içerik diğer sitelerden alıntılanmamalıdır vb.)
Güncelleme sıklığı
Site URL / adedi’de (4u geçmedi) kullanıldı
Yazım kurallarına uyma ve kelimelerin doğru yazımını yapma (sayfalarda farklı kullanımlar, eş anlamlılar vs. de görüntülenebilir)
Sitenizin HTML geçerliliği
Site-Alan Özellikleri için SEO

Sitenin küresel bağlantıları, sitenin küresel nüfusu
Sitenizin yaşı
Siteye olan bağlantıların başlıklarının uygunluğu
Yetki sitelerinden anahtar kelimeler ve sayfalara bağlantılar arasındaki uyumluluk
Siteye gelen yeni bağlantıların oranını ve hızlı bir şekilde artırılması
Arama kelimelerinin sayfa içeriğiyle uyumluluğu (kelimeleri bağlantı olarak kullanın)
Sayfada harcanan zaman, TO, doğrudan ziyaret, sık kullanılanların analizi, vb. (Arama sonucundaki sıralama sonuçlarını, ziyaret edilen sitelerin ve ziyaret edilen sayfaların arama terimleri ve TO oranı vs. ile değiştirme)
Google tarafından sitelere verilen manuel yetki – ağırlık önceliği (Wikipedia, Amazon gibi siteler için)
Siteler, üst düzey alan adı olmalıdır: edu, gov, us, ca, vb.
Zamana bağlı olarak siteye eklenen sayfaların sayısı ve sıklığı
Site – alan adı adedi sorgusu
Google Web Yöneticisi Merkezi’ndeki sitenin onayı
İç bağlantıların özellikleri için SEO

Bağlantı açıklaması aranan kelimelere uyar – <a href=””> bağlantı açıklaması </a>
Bağlantı sitesinin popülaritesi
Bağlantı verilen siteden bağlantı verilen siteye bağlantı ver
Bağlantı ve yeterlilik açısından, hedef sitede benzer siteler arasındaki durum
Verilen bağlantıların yaşı (bağlantıların gittiği sayfalara erişilebilir olması) giderek daha da önem kazanmaktadır. En az 3-4 ay.
Bağlama sitesi güvenilir ve benzer
Aranan kelimelere bağlantılardaki metinlerin eşleştirilmesi ve bağlanması
Bağlı sayfaların iç bağlantı popülerliği
Bağlantı sağlayan sitelerin alan adı uzantıları (edu ve gov’a güvenin)
Pagerank eski ile aynı değil
Önceki Makale olan Arama Motorlarında neden yükselmeliyiz? Yazımızdaki arama motorları, Neden Arama Motorlarında Yükselmek İstiyoruz? ve neden SEO hakkında bilgilendirildiniz?

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here