Growth Hacking Nedir, Nasıl Yapılır?

Growth Hackerlar, Hedef kitlenize kolay ve en düşük bütçe ile ulaşabilirlik sunabilir.

0
142

Growth Hacking Nedir?

Growth Hacking Nedir?” sorusuna web dünyasının son günlerinde hızlıca yaygınlaşan ve önemli bir trend teknoloji kavramlarından bir tanesi olduğu doğrultusunda cevaplayabiliriz. Bilgi ve kaynak olarak ise mecrada detaylıca makale ve açıklamalar vs bulunmamaktadır. Bu makalemizde sizlere konuya hakim olmanız üzere teknik terimlerden uzak durarak detaylıca anlatmaya çalışacağım. Growth Hacker, stratejisi alışılmış SEO kriterlerinin çok dışında yeni fikirlerin akımına sahip bir teknolojidir. Bu nedenle analizler sonucu ve optimizasyon işlemleri ile firma veya kuruluşların marka bilinirliği veya büyüme planının sağlanması için yapılan tüm gelişmiş strateji ve teknikleri kapsamaktadır. Bahsi geçen bu yeni teknolojinin yöntemleri ile düzenli çalışmalar yapıldığında agresif düzeyde bir dijital pazarlama stratejisi fırsatları elde edebilirsiniz.

Kısa süreli çalışma sürecinin ardından büyük etki yaratmasıyla dijital dünyada hızla trend haline geldi. Bir projenin devamı veya çıkmadan önce en doğru, kararlı ve verimli analizler ile birlikte detaylıca projenin en kısa sürede kaliteli hizmeti veya yüksek performansı vermesi demektir. Growth Hacking yöntem ve tekniklerine başvuran pazarlama uzmanları genel olarak düşük bütçe ile sonucu başarılı büyü işler çıkarabilir. Bazı durumlarda ise etik ve doğal olmayan faaliyetlerin bir kaçını içine alan ancak, dijital platformun tüm nimetlerinden sonuna kadar yararlanılabilir. Bazende art niyet ile faydalanmayı ön gören kişilere, üst düzey geliştirilmiş stratejinin kendisidir.

Proje veya bir işletmenin web dünyasına giriş yapan girişimcilerin yüksek olasılık ile tercih edilen bütçe, sermaye tüketiminin kısıtlı olması hızlıca bu teknik ve yöntemleri tetikler. Growth Hacking tekniklerine ihtiyaç duyularak çok daha düşük bütçe ile marka farkındalığı ve bilinirlik arttırma amacı ile kullanılır. Geçmiş reklam türlerin de yüksek maliyetler ile karşılaşan insanlar genelde basılı reklamlar veya tv reklamları gibi türlerin yerine çok daha etkili ücretsiz reklamları organik olarak gerçekleştirir.

Sosyal Medya kampanyaları yada yüksek zeka gerektiren ileriye dönük başarılı adımlar için ise viral videolar ile markanın farkındalığını yaratmak adına Growth Hacking teknolojisine ayak uydurmak daha az maliyet gerektirir. Böylece sınırlı olmakla beraber sadce küçük çaplı işletmelerin internet projeleri ve firmaların tercihi arasında kısıtlı kalmamaktadır. Günümüz teknolojisi ile farkına varmadan sıkça karşılaştığımız ve kullandığımız Sosyal Medya, Veri Depolama siteleri de bu teknolojinin direkt olarak kendisini kullanmaktadır. Benzerlik ile konulardan bir tanesi Kurumsal SEO olarak tabir edilen SEO Hizmeti Paketleri ile marka farkındalığını ortaya çıkarmak için hedeflenen plan ve strateji benzerliği bulunmaktadır.

Sean Ellis tarafından 2010 yılında ortaya atılan bu yeni teknoloji bir kavramı olarak, Growth Hacking hakkında günümüzde güncel konferanslar düzenleniyor. Kaynak söz konusu az olsa da bilgilendirici kitaplar yazılmakta. Kalıplaşmış pazarlama stratejilerine göre Growth Hacking kavramını kısa zamanda ülkemiz de hızlıca dahil olmak üzere çok daha fazla duyulmaya başlanacak.

Growth Hacking Nasıl Yapılır?

Growth Hacking plan ve strateji oluşturup profesyonel şekilde gerçekleştirmek için iyi bir SEO alt yapısına ihtiyaç duyulmakta. Aktif bir sosyal medya yönetimi olarak forum, haber siteleri ve bloglar dan oluşan otorite olmuş güçlü kaynaklara da ihtiyaç duyulmaktadır. Geliştirilen bu yardımcı araçlar ve kaynaklar ile stratejiler de pazarlama alanında çalışma yapılan web sitesine hızlı ve güçlü ivme ile arama motorları şekillendirecektir. Bilinen SEO Uzmanları veya pazarlama danışmanlarının tekniklerinden çok farklı olan ayrıca konusunda büyüme verileri genel durumda tutulabilir. Growth Hackerlar direkt olarak büyüme planı oluşturur ve hedefe kesintisiz iler. Uygulamalı ve detaylı bir büyüme verileri ile analizlerine ciddi oranlarda güvenmektedirler. Tabi ki en başında da projenizin geri dönüş düzeyine inanmanız gerek ve gerçekten çok iyi bir potansiyelinin olması için elinizden geleni yapmanız gerekiyor. Airbnb ve Dropbox gibi devleri ve dünya üzerinde başarılı şirketlerin geneli Grown Hacking tekniklerini kullanırlar.

Growth Hacking’in nasıl yapılır soruna cevap bulmak merak edenler için ve anlamanız açısından iyi bir kaliteli örnekle yola çıkmak istiyorum. Airbnb’nin web dünyasına ilk adım attığı dönemde pahalı ve standartlaşmış reklamlar tercih etmemiştir. Craiglist üzerinden oluşturduğu harika plan ve stratejiyle şuan ki devasa durumuna geldiği söyleniyor. Daha da açmak ve merakınızı minimuma indirmek gerekirse. Craiglist üzerinden evlerini kiralayan yada evini kiralatan herkese auto post dediğimiz yöntemle o dönemler önem kazana bilecek ve otomatik mesaj gönderecek bir yazılım geliştirmişlerdir.

Daha sonrasında ise var olan tüm potansiyel müşterilerine “Selam, bende eskiden Craiglist aracılığı ile evimi kiralıyordum ama artık Airbnb var, ve çok daha kolay” kelimeleri içeren mesajlar atarak potansiyel müşterileri güncel olarak kendi sitelerine çekiyorlardı. Peki bu durum rakipleri açısından ve gözle görünür durumda etik mi sorusuna tabi ki hayır demek olumlu olmaktadır. Ayrıca o dönemde bu fikrin başarı oranı bence çok iyi. Bu teknik ve yönteme ise Growth Hacking adı verilmektedir. Rakiplerinizi rahatsız etmeden ve gerekli kurallara uyarak işletmeniz veya projeniz üzerinde benzer durumlarda sınırsız geliştirmeler yapabilirsiniz. Şuan aktif olarak tercih edilen bir durum ise Sosyal Medya takipçilere çekilişler düzenleyebilirsiniz. Beğenilmesini yükseltmeye yardımcı olmak adına ayrıca hediyeler sunabilirsiniz.

Tüm bu anlatılan teknikler neredeyse maliyet gerektirmeyen durumlardan ibarettir. Şayet gerçekten yaratıcılık ve üst düzey zeka gerektiren çok önemli faaliyetlerin kendisidir. Ayrıca veriler ile ilişkili değişikleri yapmaya meraklı ve kesinlikle disiplin düzeyi hat safa da olan insanlar araştırmacı olarak bu işleri hızlıca başara bilirler. Önemli durumlardan bir tanesi ise SEO gibi konularda kesinlikle güncel kalmalı ve ürünü bir adım daha öteye götürmektir. Son kullanıcının talep ve ihtiyaçlarını doğru ve zamanında saptayıp yaratıcı çözümler üretebilmelidir. Ayrıca yatırımcı taraflı olduğunu hissederek bu çalışmaları kesintisiz devam ettirmek gerekebilir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here